Halo Infinite’s singleplayer spreekt meteen tot de verbeelding


Terwijl Microsoft indien verrassing schielijk den multiplayer van Halo Infinite uitbracht, konden wij nu aan den slag met den singleplayer van ie spel. Met den eerste viertal missies welteverstaan, watten toevalligerwijs zowel vrijwel viertal uur duurde. Spoilers zul jouw te dit preview noch vinden. Welnu wordt haarfijn uitgelegd waarom Infinite zó vertrouwd aanvoelt, plusteken hoe den open wereld precies te elkander steekt.

Halo Infinite

Buitenaards mysterie

Op diegene open wereld moeten jouw welnu even wachten. Halo Infinite neemt namelijk vantevoren den tijdstip wegens ie vertelsel op te opbouw. Haastigheid gelijkaardig aan Combat Evolved wordt den speler meteen te ie diepe gegooid. Te den openingsscène zijn wij getuige van ene flinke uitblinker tussen den mensheid plusteken The Banished, ene verrassend verbond van vertrouwde vijanden. Maar zolang Chief nog ademt, is er natuurlijk nog opeenstapeling.

Achtergrondinformatie overheen The Banished of overheen Zeta Halo, den nieuwe ringwereld waar ie spel zichzelf afspeelt, hoornschoen jouw dan nog noch te vooruitzien. Wederom neemt ie spel zoals voorbeeld van Combat Evolved den vooronderstelling eerst voordat lief. Dat zorgt voordat ene intrigerende strakheid. Terwijl jouw jouw eerste stappen zet te ene typisch Forerunner-bouwsel plusteken jezelf vergaapt aan ie kille reflecterende metaal, verstrekken ie spel jouw nipt voldoende ademruimte wegens even na te denken. Waar zijn wij? Waarom zijn wij hier? Watten willen The Banished? Plusteken watten is er gebeurd met Cortana? Zoveel buitenaards mysterie hebben wij te Halo noch meer meegemaakt sinds wij twintig klas geleden voordat ie vantevoren voetbeen op den ringwereld zetwerk plusteken keken zoals den opwaarts buigende horizon. 

Halo Infinite

Weten vijanden, nieuwe vrienden

Tussen diegene verwondering ingevolge neerkwakken wij er vrolijk op los. Zij vermelden zichzelf dan welnu The Banished, maar uiteindelijk hebben wij hier met dezelfde Elites, Brutes plusteken Grunts te maken indien vroeger. Plusteken dan intenderen wij écht vroeger. Vijanden zijn namelijk weer nipt zo spraakzaam plusteken hilarisch indien te den tijdstip dat Bungie nog verantwoordelijk wasgoed voordat Halo. Vooral den Grunts kakelen erop los. Zij sprinten jankend te paniek weg indien jouw hun vriendjes afslacht, of jubelen van enthousiasme indien zij jou ene keer verslaan. Den te Halo 4 geïntroduceerde Prometheans zijn, te ieder geval te den openingsuren, noch present plusteken daarginds kunnen wij noch huwelijk rouwig wegens zijn.

Terwijl wordt zowel den nieuwe personages aan onzerzijds voorgesteld. The Pilot, den vlieger diegene wij nu vaker te trailers voorbij zagen komen, plusteken The Weapon, ene nieuwe AI, vullen Master Chief’s persoonlijkheid massaal aan. The Pilot is gefrustreerd, bang plusteken wil ie liefst zo veraf indien mogelijk van Zeta Halo vandaan gaan. The Weapon is onbevangen plusteken naïef. Plusteken Chief? Chief is Chief. Koudmakend, berekenend. Maar zowel incompleet plusteken beschadigd, letterlijk plusteken grote. Chief heeft veel meegemaakt plusteken verloren, plusteken dat is te zien. Zelfs met zijn imposante Mjolnir-pantser, dat vol kleine beschadigingen plusteken plekken zit, oogt hij onder vlagen vermoeid of zelfs verdrietig. Wij willen Halo zeker noch vergelijken met The Last of Us of godheid of War, maar Chief voelt complexer dan uiteindelijk. Samen met The Pilot plusteken The Weapon vormt hij dan zowel ene verscheiden team, dat voordat ene immense taak staat: voortbestaan op Zeta Halo.

Zoveel buitenaards mysterie hebben wij te Halo noch meer meegemaakt sinds wij twintig klas geleden voordat ie vantevoren voetbeen op den ringwereld zetwerk

Halo Infinite

Semi-open wereld

Want zodra den schaakstukken allen op hun positie staan, gaat er ene wereld voordat jouw open. Zeta Halo voelt indien ene natuurlijke evolutie van ie eerste level op den ringwereld te Combat Evolved. Ie is geen huwelijk compleet open wereld waarin jouw kunt gaan plusteken staan waar jouw wil; ie is namelijk oorlog. Den ringwereld is bezet ingevolge The Banished, diegene overal basissen plusteken kampen hebben. Zowel zijn er nog hier plusteken der plukjes Marines te vinden.

Den Master Chief vermag dit Marines redden plusteken basissen veroveren wegens den ringwereld stukje onder ietsje te claimen. Dit Forward Operating Bases (FOBs) uitvoeren dan zowel meteen engageren indien fast-travelpunt, plusteken jouw kunt er voertuigen of wapens toestaan spawnen. Daarnaast zijn er grotere forten waar iets meer vertelsel omheen wordt verteld, evenzeer ‘High Value Targets’, ene soort mini-eindbazen diegene ene tof wapen schuiven. Totdat slot zijn er nog watten items te verzamelen, zoals Spartan Cores waar jouw tools indien den Grappleshot mee verbetert, plusteken cosmetische items voordat den multiplayer.

Hoewel er te ie eerste landstreek maar ene handvol van dit soort zijactiviteiten te vinden zijn, krijgen wij welnu meteen flashbacks zoals Assassin’s Creed. Den mogelijkheid is present dat dit activiteiten na ene twee keer generiek gaan aanvoelen. Tegelijkertijd wordt nu meteen verhelderend dat Halo Infinite den (potentiële) sleur doorbreekt met verhaalmissies. Voordat den eerstvolgende verhaalmissie gaat den open wereld zowat naadloos overheen te ene meer afgesloten vorm. Dit missie is substantieel actievoller plusteken zorgvuldiger gearrangeerd dan den basissen diegene wij vlak daarvoor nog hadden veroverd.

Halo Infinite

Dit wisselwerking doet misschien nog ie uiterst denken aan Halo 3: ODST, waar den straten van New Mombasa noch huwelijk engageren deden indien open wereld, maar meer indien ene hub tussen den missies. Zeta Halo doet daarenboven nog te ene ander opzicht denken aan New Mombasa. Ie is namelijk noch zomaar ene zandbak wegens te rond te klooien: den open wereld bepaalt mee den sfeer van ie spel.

Jou vindt bijvoorbeeld gecrashte reddingsschepen plusteken uitgebrande Warthogs, maar zowel den stadionring zelf is zichtbaar beschadigd. Overal ligt den hexagonale fundering van den stadionring naaktfiguur. Mits Halo-fan wil jouw weten watten hier heeft plaatsgevonden plusteken watten er met den crew van den Infinity is gebeurd. Gelukkig zijn er te den spelwereld tal van audiologs te vinden wegens daarginds ietsje onder ietsje achter te komen.

Maar ie is zowel te merken dat 343 Industries geen expert is te ie maken van open werelden. Jou hebt tijdens ie ‘free roamen’, voordat zover jouw ie zo kunt vermelden, bijvoorbeeld geen minimap of kompas totdat jouw vergunning. Daardoor verdwalen wij relatief vaak plusteken willen wij iets te vaak via ie menukaart den grotere ticket raadplegen. Dat haalt den vaart er ene ietsje uit.

Halo’s wederopstanding

Ie risico bestaat dat Halo Infinite teveel tegelijkertijd probeert. Blijft den menselijkheid van The Pilot plusteken The Weapon rechtop indien jouw tussendoor exclusief maar loopt te klooien te den open wereld? Plusteken hoelang blijft ie wieg wegens kampen met Banished uit te roeien? Aan den andere ze is dat alles noch compleet verrassend voordat den reeks. Infinite combineert den mystiek van Combat Evolved met den hubwereld van ODST. Wij bespeuren zelfs ene vleugje Reach tijdens den verhaalmissies, waarin tussen den aktie ingevolge veel voetlicht is voordat den interpersoonlijke relaties van den hoofdrolspelers.

Eentje groter vleierij kunnen wij Halo Infinite te dit stadium haastigheid noch geven. Ie doet namelijk zo níet denken aan Halo 4 plusteken 5, maar combineert elementen uit den hoogtijdagen van den serie. Is dit dan tenslotte den wederopstanding van den serie? Den rechtmatige erfgenaam van den Bungie‘s Halo? Op 8 december weten wij ie zeker.

Halo Infinite verschijnt op 8 december voordat Xbox One, Xbox Series X plusteken S plusteken PC. Voordat dit preview hebben wij op ene Xbox Series X gespeeld.


  • PlayStation Store

    Black Friday-uitverkoop op PlayStation Store begonnen 19 november 2021 08:11


  • Earthworm Jim

    Nieuwe tv-serie rondom Earthworm Jim te den maak 19 november 2021 08:11


  • Total War: Warhammer 3

    Cinematische Total War: Warhammer 3-trailer uitgebracht 19 november 2021 08:11


  • Activision Blizzard

    Xbox-hoofd Phil Spencer evalueert werkrelatie met Activision Blizzard 19 november 2021 08:11


  • deathloop

    Deathloop-patch maakt vijanden slimmer 19 november 2021 08:11



Inspiratiebron

Plaats een reactie

ajax-loader